בשבת חנוכה התארחנו בכפר נופש כלשהו בצפון, ובו יש מחם מוסדי גדול באישור מכון 'צומת'. איני זוכר את שם היצרן, אבל המחם הוא מסוג המחמים שמשתמשים בו במקומות שיש בהם ציבור גדול: מחם מרובע גדול, שמדי פעם נשמע בו רעש של מילוי מים והרתחתם, ויש בו נורת סימון אדומה. ישנה כתובית של מכון צומת שם: 'יש להשתמש רק בזמן שהנורית דולקת'. לצערנו בשבת ההיא נורית הסימון לא עבדה, כנראה שהיא נשרפה, ולא ידענו כיצד נוכל להשתמש במחם. לכן הוצאנו מים מן המחם רק בעת שהיה 'שקט', דהיינו שלא נשמע הרעש של הכנסת מים והרתחתם. א. האם עשינו נכון? ב. האם תוכלו להגביל את יציאת המים רק למצב שמותר להוציא בו מים, דהיינו שלחיצה על הברז לא תוציא מים אלא אם כן זהו זמן שמותר להוציא בו מים מבחינה הלכתית?