גולשים יקרים! האתר בהרצה, כלל האישורים התקפים עלו לאתר, מקווים להשלים את התוכן החסר בהקדם - עימכם הסליחה.

אישור דגמי מוצרים

אחת הפעילויות הענפות ביותר של המכון היא מתן אישורים לשימוש במכשירים ומוצרים שונים בהתאם להנחיות ההלכ-טכניות המוגדרות על ידי צוות החוקרים במכון. עבור כל מוצר מוגדרות סט דרישות בהן עליו לעמוד כדי לאפשר שימוש בו בהתאם להלכה. דגמי המוצרים נשלחים אלינו למעבדות לסדרה של בדיקות, ובמידה והם עומדים בקריטריונים הם מקבלים אישור צומת לאותו דגם מוצר.

המכון מאשר מגוון רחב של מוצרים בתחומים ושימושים שונים:

  • מוצרי חשמל בייתים (מקרר, תנור, פלטה, מיחם ועוד)- אישור שימוש בשבת וחג
  • מוצרי ייצור והכנת מזון (משטחי שיש, כיורים, תנור ועוד)- אישורי כשרות
  • מוצרי טיפוח לגוף (מכונות גילוח ועוד)- אישורי שימוש על פי ההלכה
  • מוצרי רפואה ונגישות ביתיים (מכשירי לחץ דם, משאבות חלב, מכשירי מניעת דום נשימה בשינה ועוד)- אישור שימוש בשבת ובחג לקהלי יעד ספציפיים
  • ועוד…

מוצרים המאושרים על ידי המכון אינם מיוצרים על ידו. המכון מנפיק להם אישור מפורט והנחיות לשימוש על פי ההלכה- המסמך המלא מופיע בדף המוצר באתר המכון. מכיוון שדרך השימוש בשבת מצריכה פעמים רבות הכנה מיוחדת לפני השבת ושימוש מיוחד במהלך השבת- חשוב לעיין בהנחיות השימוש המפורטות בקובץ המלא של האישור!

על המוצרים המאושרים על ידי המכון מונפקת תוית זיהוי על עטיפת המוצר עצמו.

מדבקה לדוגמא לשבת וחג

היזהרו מחיקויים! מומלץ לוודא שמוצר שמתהדר באישור המכון אכן מאושר לפיו! בידקו באתר האם לדגם הספציפי יש אישור והאם האישור בתוקף! המוצרים משתנים כל הזמן והדגמים משתכללים, מוצר שדגם אחד שלו קיבל אישור לא בטוח שדגם אחר של אותה החברה עומד באותם הקריטריונים ההלכתיים!